4 Ιουλ 2008

Ψηφιακή εναντίον κλασσικής τεχνολογίας

Σίγουρα δεν είναι θέμα αίγλης αλλά απλών και στις πλείστες περιπτώσεις, αδιαμφισβήτητων γεγονότων.
Οι φωτογραφικές μηχανές των 35 χιλ. έχουν μια πιο μακροχρόνια ιστορία, και μια πολύ πιο ευρύτερη ποικιλία με περισσότερα χαρακτηριστικά γνωρίσματα. Έχουμε φθάσει πολύ κοντά στο χρόνο μετάβασης από τις κλασσικές στις ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές.

Collection of Elisabetta & L. David Tomei   http://ldtomei.googlepages.com/home

Συνεχίζουν να βελτιώνονται κάθε χρόνο, και φθάνουν γρήγορα, ειδικά τους τελευταίους 12 μήνες, στις δυνατότητες των παραδοσιακών φωτογραφικών μηχανών. Ειλικρινά δεν έχουν φθάσει ακόμα αυτές οι δυνατότητες στα χαμηλότερου κόστους μοντέλα ψηφιακών (με τις δυνατότητες του 35μμ) αλλά το χάσμα συνεχίζει να κλείνει. Η παραδοσιακή φωτογραφία κερδίζει (ίσως στο νήμα) ακόμα την ψηφιακή σε θέματα ανάλυσης( resolution ). Ο δημιουργικός έλεγχος και η μεγάλη γκάμα αξεσουάρ (φακοί κλπ) υπάρχουν και είναι ακόμα πολύ δυνατά στον κόσμο των 35 χιλ.. Το μεγαλύτερο χάσμα παραμένει στη δυναμική περιοχή(dynamic range). Καμία ψηφιακή φωτογραφική μηχανή, σε οποιαδήποτε τιμή, δεν μπορεί να συναγωνιστεί(ακόμα) με μία σειρά καλών φωτογραφικών διαφανειών(slides), και τη δυνατότητά της να εμφανίζει τόσο καθαρή λεπτομέρεια στις σκιές και τέτοια τονικότητα στο α/μ. Αυτό ακριβώς εννοεί και ένας φίλος φωτογράφος όταν τονίζει σε κάθε ευκαιρία αυτή την «πλαστικότητα» στις ψηφιακές.
Στον ενσωματωμένο έλεγχο της έκθεσης (φωτομέτρηση) και οι δύο χρησιμοποιούν με επιτυχία την τρέχουσα τεχνολογία και παράγουν και οι δύο πολύ καλά αποτελέσματα.. Η ποιότητα τώρα των τυπωμένων φωτογραφιών δεν είναι στη πραγματικότητα λειτουργία των φωτογραφικών μηχανών, αλλά το τελικό αποτέλεσμα μετρά. Η τυποποιημένη ( που βασίζεται σε φίλμ) επεξεργασία τυπωμένων φωτογραφιών παράγει τις καλύτερες και πλουσιότερες εικόνες από οποιοιδήποτε από τους εκτυπωτές Inkjet ή ακόμα και τους(τελευταίας τεχνολογίας) εκτυπωτές εξάχνωσης. Οι επεξεργασμένες και τυπωμένες φωτογραφίες δεν στηρίζονται στα μελάνια CMYK, για να δημιουργήσουν τα δευτεροβάθμια χρώματα.
                η  sony α 900 με 25 mp και  πλήρες μέγεθος σένσορα (35μμ) 2008

 Οι διαφορές τώρα στον αρχειακό χρόνο και την αντίσταση στο ξεθώριασμα έχουν σχεδόν εκλείψει μεταξύ τους και μπορούν πραγματικά να είναι ακόμα και υπέρ των ψηφιακών εκτυπωτών. Η ανάλυση, η παλέτα χρώματος, και η αγνότητα χρώματος πηγαίνουν όμως , ακόμα , στις παραδοσιακές μεθόδους φωτογραφιών.
Όταν έρθουμε τώρα γύρω από τον χρόνο, οι ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές είναι μέχρι τώρα μπροστά, με διαφορά.. Κανένας χρόνος εργαστηρίων, καμία αναμονή. Τραβάς και βλέπεις αμέσως ,δεν σου αρέσει; Ξανά και έλεγχος μέχρι αυτό που θα μας ικανοποιήσει! Στο τύπωμα; απλά δύο κουμπάκια!
Τελικά, δεν πιστεύω ότι οι ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές έχουν ξεπεράσει (ακόμα) τις παραδοσιακές φωτογραφικές μηχανές, και υπάρχει (έστω και μικρή) ακόμα μία διαφορά στη γενική ποιότητα εικόνας. ΑΛΛΑ, και είναι ένα μεγάλο ΑΛΛΑ, η ψηφιακή φωτογραφία έχει επιτρέψει σε μας να εξερευνήσουμε τις διάφορες τεχνικές, και να δοκιμάσουμε πράγματα τα οποία δεν θα είχαμε κάμει με το χρόνο που απαιτείται στην παραδοσιακή φωτογραφία. Ο ψηφιακός κόσμος έρχεται, και προσεγγίζει με μεγάλη ταχύτητα τα περισσότερα πλεονεκτήματα των 35μμ και της παραδοσιακής φωτογραφίας.
Δεν υπάρχει καμία αμφισβήτηση στο γεγονός ότι για πολλά εκατομμύρια ανθρώπων, η ψηφιακή φωτογραφία έχει κάνει την διαδικασία σύλληψης εικόνων πολύ πιο απλούστερη, λιγότερο ακριβή και ευχάριστη εμπειρία.
Βρισκόμαστε σε ένα χρόνο μετάβασης και είναι καλό αυτός ο χρόνος να χρησιμοποιηθεί για να μαθευτεί μια νέα και χρήσιμη τεχνολογία. Σκεφτείτε το ακριβώς σαν ένα ακόμη εργαλείο στην τσάντα των φωτογραφικών μηχανών σας, και όχι μια πλήρη αντικατάσταση για αυτό που τώρα υπάρχει.
Πιστεύω ότι χώρος και θέση θα υπάρχει πάντα και για τα δύο !

1 comments:

Ανώνυμος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.